JAUNUMI - Citroën Skate
Citroen C5 X: sedana, universāļa un SUV maģiskās kombinācijas skaidrojums no dizaina perspektīvas

Citroën kopā ar partneriem veido autonomu, ikvienam domātu pilsētas mobilitāti rītdienai

Transports ir vitāli svarīga ikdienas nepieciešamība, jo sevišķi pilsētās. Ar pievilcīgiem dzīves apstākļiem pilsētas piesaista aizvien vairāk iedzīvotāju, tādēļ transporta sistēma ir jāpārskata, un uzlabojumi tajā kļūst par nepieciešamību. Covid-19 krīze ir devusi zināmu impulsu pārmaiņām pārvietošanās paradumos, jo pilsētnieki tagad vēlas tīrāku, drošāku un elastīgāku transportu, kas atbilst sociālās distancēšanās noteikumiem. Perspektīvā tas nozīmē, ka tiks ietekmēta arī pilsētu ainavas attīstība un radīta laba augsne gudru mobilitātes risinājumu ieviešanai. Autonomu transportlīdzekļu parādīšanās varētu mazināt sastrēgumus pilsētās, taču, ņemot vērā tehnoloģiju ieviešanas augstās izmaksas attiecībā pret paredzamajiem ieguvumiem, šie risinājumi vidējā termiņā ir bez ekonomiska pamatojuma.

 

Lai risinātu šo problēmu, Citroën, Accor un JCDecaux ir apvienojušies, lai izveidotu radošu un apņēmības pilnu partnerību ar nosaukumu The Urban Collëctif. Balstoties uz pārliecību, ka mobilitātei nākotnē ir jārisina kā drošības, tā arī labklājības jautājumi, The Urban Collëctif ir radījis revolucionāru mobilitātes koncepciju, kuras pamatā ir 200 gadu kopējā pieredze inovāciju jomā. Izmantojot atvērtā pirmkoda modeli, kurš nodēvēts par Citroën Autonomous Mobility Vision, šī koncepcija balstās uz autonomu un elektrisku mobilitātes platformu Citroën Skate ar dažādām tai uzstādāmām virsbūvēm jeb kapsulām, kas piemērotas plaša spektra pakalpojumiem un pielietojumam.

 

Nošķirot platformu no mobilitātes pakalpojumiem, šī koncepcija piedāvā iespēju maksimāli izmantot autonomās tehnoloģijas, vienlaikus paplašinot pakalpojumu piedāvājumu. Citroën Skate spēj pārvietot visu veidu kapsulas pēc vajadzības, izmantojot speciālas joslas. Pārvadājot pasažierus, nepārspējamu komfortu nodrošina gadsimtu ilgā Citroën pieredze šajā jomā.

 

Citroën Autonomous Mobility Vision ir revolucionārs, kolektīvi un kopīgi izmantojams atvērtā pirmkoda mobilitātes modelis. Tā ir autonoma mobilitāte, kas pielāgojas pieprasījumam. Modeļa balsts ir Citroën Skate transporta roboti, kas bez apstājas pārvietojas pilsētu ielās, un, būdami sadalīti pa pāriem ar noteiktām kapsulām, sola nebijušu mobilitātes pieredzi. Citroën Skate ir mobilitātes rīks, savukārt kapsula, kas tam pievienota, ļauj Citroën Skate lietotājiem izbaudīt vēlamo pakalpojumu, kad vien viņiem tas nepieciešams.

 

Dažādu veidu kapsulas

Sofitel En Voyage, pirmā kapsula, kas radīta, sadarbojoties Accor un Citroën, ir aicinājums pievienoties jaunai pilsētas transporta koncepcijai, doties braucienā ar nepārspējamu komfortu, elegantiem pakalpojumiem un elpu aizraujošām ainavām. Kapsulā, kurai ir stiklotas, automātiski bīdāmas durvis, kopā ērti var sēdēt no diviem līdz trim pasažieriem. Viņu bagāžai paredzēts atsevišķs nodalījums. Slīdoša LED informācijas lenta reālā laikā ataino dažāda veida informāciju, piemēram, personīgos ziņojumus, ziņas, laika prognozi, ceļojuma un ierašanās laiku.

Viss ir veidots tā, lai pasažieriem kapsulā nodrošinātu augstākā līmeņa Sofitel viesnīcas komfortu ar bāru, kas ar vieglu pieskārienu atplaukst kā zieds un piedāvā izvēlēties dzērienus un uzkodas, skaņas sistēmu, indukcijas lādētājus un konfigurējamu noskaņas apgaismojumu. Sofitel cienīga pakalpojuma labākais apliecinājums ir skārienekrāna planšetdators, ar kuru videokonferences zvanā var sazināties ar Sofitel konsjeržu, lai vienotos, piemēram, par restorāna vai teātra rezervāciju.

 

Pullman Power Fitness ir otra kapsula, kas radīta Accor un Citroën partnerības ietvaros. Tā atspoguļo Pullman Hotels & Resorts redzējumu par robežas paplašinošu veselīga sportiskuma uzturēšanu. Pullman Power Fitness kapsulu raksturo neparasts stikla kupols, kur dihroisku kristālu raksti pilda žalūziju funkciju un sasaucas ar Pullman grafikas un krāsu spēlēm zaigojoši zilos, violetos, rozā un zaļos toņos. Pasažieru privātums ir pilnībā pasargāts, vienlaikus saglabājot skatu uz ārpusi.

 

Apzināti futūristiskā un avangardiskā atmosfēra lieliski ilustrē simbiozi starp sportu, mūziku un gaismu. Individuāli pielāgojama audio un apgaismojuma sistēma, izmantojot LED sleju, nodrošina unikālu noskaņas efektu ar trīs krāsu un fona apgaismojuma režīmiem. Tie pielāgoti izvēlētajiem vingrinājumiem, tādējādi radot lietotājam unikālu, uzmundrinošu un atjaunojošu pieredzi.

 

JCDecaux City Provider kapsula radīta, sadarbojoties Citroën un JCDecaux, kas ir pasaules līderis vides reklāmas jomā, uzstādot ilgtspējīgas ielu instalācijas un sniedzot pakalpojumus vairāk nekā 80 valstīs visā pasaulē. JCDecaux ielu instalācijas ir inovāciju, kvalitātes, estētikas un funkcionalitātes etalons, savukārt pēc pašapkalpošanās velosipēdu ieviešanas 2003. gadā revolūciju ir piedzīvojusi vieglā mobilitāte.

 

JCDecaux City Provider piedāvā divas vienu otrai pretī novietotas, viesmīlīgas telpas zem zaļa, apstādīta jumta. Tā ir atvērta platība, ko no laika apstākļiem aizsargā nojume, un slēgta, gaiši stiklota zona ar oriģinālu noskaņu apgaismojuma izkārtojumu. Šis transportlīdzeklis var uzņemt līdz pieciem cilvēkiem, lai viņi baudītu ērtu braucienu gaišā atmosfērā ar lielisku skatu uz pilsētu. Kapsulā braucošo rīcībā ir USB ligzdas, lai uzlādētu visas viņu mobilās ierīces, bet divi interaktīvi ekrāni pilnveido mobilitātes pieredzi ar noderīgiem braucienu plānošanas un atrašanās vietas noteikšanas pakalpojumiem. Tāpat ekrāns dod iespēju pasažieriem saņemt vērtīgu informāciju par kultūras, tūrisma un sabiedriskās dzīves aktualitātēm, kā arī atklāt aizraujošas aktivitātes un jaunas vietas, kurp kapsula var doties pēc pieprasījuma.

Platforma

Citroën Skate ir pilsētvidei domāts mobilitātes risinājums, kas spēj pārvietoties pilsētu centros pa tam speciāli atvēlētām joslām, lai nodrošinātu vienmērīgu un optimālu kustību. Autonomais, elektriskais un ar elektromagnētiskās indukcijas metodi lādējamais Citroën Skate var darboties gandrīz nepārtraukti 24 stundas diennaktī, uzlādi automātiski veicot tam paredzētās vietās, kad nepieciešams.

 

Citroën Skate ir mobilitātes platforma, kas dod iespēju specializētās kapsulas pārvietot pēc vajadzības. Lai aktivizētu pakalpojumu, nepieciešams vien novietot Citroën Skate zem konkrētās kapsulas, turklāt tas neaizņem vairāk par 10 sekundēm. Citroën Skate ir universāla mobilitātes platforma visu veidu kapsulu pārvietošanai, tādējādi paverot iespējas palielināt tehnoloģiju lietojumu ikdienā.

 

Platforma ir aprīkota ar visām tehnoloģijām, kas nepieciešamas transporta un loģistikas vienību pārvietošanai, ļaujot tām iztikt bez nevajadzīga un dārga aprīkojuma, tā padarot autonomās braukšanas tehnoloģiju rentablu. Uzskatāmam salīdzinājumam – statistika liecina, ka pasažieru transportlīdzekļi 95% laika pavada stāvot, tādēļ nekad nespētu pilnībā izmantot šīs tehnoloģijas potenciālu. Citroën Skate, būdams ultratehnoloģisks skrituļdēļa paveids, ietver visu informāciju un tehnoloģijas, kas nepieciešamas autonomai un elektriskai braukšanai – baterijas, elektromotoru, sensorus utt. Iekārtas maksimālais braukšanas ātrums ir ierobežots līdz 25 km/h vai 5 km/h, lai nodrošinātu visu lietotāju drošību atkarībā no Citroën Skate izmantošanas zonas. Turklāt ātrumu var konfigurēt arī atbilstoši tam, kāds ir kapsulas lietošanas mērķis, lai pēc iespējas efektīvāk apmierinātu pieprasījumu.

 

Platība, ko Citroën Skate aizņem uz zemes, ir minimāla. Autonomā platforma ir 2,60 m gara, 1,60 m plata un 51 cm augsta, un tas nozīmē, ka tā neietekmē publisko telpu. Tās kompaktie izmēri un dizains bez automašīnas elementiem padara platformu par gudru un universālu mobilitātes risinājumu.

 

Revolucionāros riteņus izstrādāja Goodyear, kas jau bija Citroën partneris iespaidīgas konstrukcijas neparasti lielo konceptautomobiļa 19_19 Concept riteņu izgatavošanā. Citroën Skate vajadzībām Goodyear radīja sfēriskus Eagle 360 riteņus, kas griežas visos virzienos. Riteņos iestrādātie neliela izmēra elektromotori robotam nodrošina pilnīgu 360° kustības brīvību, lai tas, tāpat kā datora pele, varētu pārvietoties jebkurā virzienā, apgriezties uz vietas un iebraukt visšaurākajās vietās.