Nesen noslēpumainības plīvurs krita uz Citroën jaunāko flagmaņa modeli. Galvenie atslēgvārdi, kas raksturo C5 Aircross, ir plašums, komforts, tehnoloģiskie risinājumi un dizains, pateicoties kuriem tam vajadzētu kļūt par vienu no Stellantis grupas pilsētas apvidus auto klases flagmaņiem. Ar to ir noslēdzies divus gadus ilgušais Citroën modeļu klāsta atjaunināšanas process.
Citroën Baltijas vadītājs Marguss Iluss atzīst, ka jaunais modelis pārsteidz no vairākiem aspektiem. „Pirmo iespaidu vienmēr nosaka automašīnas izskats, un pie tā jaunajā C5 Aircross modelī ir pielikts nopietns darbs. Pirmkārt, aerodinamika, lai maksimizētu elektromotora nobraukumu, kā arī vispārējie dizaina elementi, īpaši trīsdaļīgie aizmugurējie lukturi. Daudz drosmīgu un pamanāmu risinājumu, kas piešķir šai automašīnai īpašo raksturu,“ stāsta Iluss.
Turklāt jaunās paaudzes C5 Aircross izceļas ar savu izmēru – tas ir par 16 centimetriem garāks un par 5 centimetriem platāks nekā iepriekšējais modelis, padarot aizmugurējā sēdeklī sēdošo pasažieru dzīvi vēl ērtāku. Arī bagāžas nodalījums ir viens no ietilpīgākajiem savā segmentā (651 litrs), turklāt tas ir vienāds visiem dzinēju veidiem. Tāpat automašīna ir aprīkota ar daudzām pārdomātām uzglabāšanas vietām.
„Pārdošanā būs gan hibrīds, gan spraudņa hibrīds, gan arī pilnībā elektriska versija. Īpašas ievērības cienīgs ir nobraukuma rādītājs ar pilnu uzlādi: spraudņa hibrīda gadījumā tas nozīmē vidēji 85 kilometrus ikdienas braucieniem, bet pilnībā elektriskam modelim – līdz pat 680 kilometriem,“ skaidro Iluss. Piedāvājumā ir divas pilnībā elektriskas versijas: 157 kW dzinējs ar 73 kWh akumulatoru, kura nobraukums ir līdz 520 kilometriem, un 170 kW dzinējs ar 97 kWh akumulatoru, kura nobraukums sasniedz 680 kilometrus.
Salonā vispirms uzmanību piesaista Stellantis grupas vēsturē lielākais ekrāns – 13 collu vertikālais HD ekrāns, ko, pateicoties tā plūstošajam novietojumam uz vadības paneļa, jaunā modeļa dizaineri paši dēvē par waterfall-screen.
„Daudzi autovadītāji dod priekšroku tam, lai salona navigācija nenotiktu tikai un vienīgi ar skārienekrāna palīdzību, bet lai galvenajām funkcijām saglabātos arī fiziskas pogas. Tās ir izvietotas zem C5 Aircross lielā ekrāna. Ekrānu var pielāgot tieši savām vajadzībām, telefonu var ērti savienot caur Apple CarPlay vai Android Auto, un vienlaikus var būt pievienoti divi telefoni. Turklāt integrētais ChatGPT rūpējas par to, lai pārvietošanās būtu vēl pārdomātāka un ērtāka,” norāda Iluss. Autovadītāja ērtībai automašīna ir aprīkota ar 10 collu digitālo informācijas ekrānu, kas tāpat ir pielāgojams atbilstoši vēlmēm, un atkarībā no aprīkojuma līmeņa arī ar head-up display jeb grafisko rādījumu projicēšanas funkciju uz priekšējā vējstikla. Braukšanas komfortu un drošību veicina Matrix LED priekšējie lukturi.
Viens no galvenajiem atslēgvārdiem, ko Citroën lietotāji jau gadu desmitiem izceļ attiecībā uz šiem automobiļiem, ir komforts. Jaunais C5 Aircross ir aprīkots ar vismodernākajiem Citroën Advanced Comfort sēdekļiem. Zem kvalitatīviem un ērtiem materiāliem ir paslēpta tehnoloģija, kas ļauj priekšējos sēdekļus elektriski regulēt desmit dažādos stāvokļos, kā arī izmantot apsildīšanas, ventilācijas un masāžas funkcijas. Atkarībā no aprīkojuma komplektācijas var izvēlēties arī apsildāmus aizmugurējos sēdekļus. Izgaismojumu un savdabību salonam piešķir gan panorāmas jumts, gan salona apgaismojums.
Eiropā jaunais C5 Aircross modelis parādīsies pārdošanā šā gada pēdējā ceturksnī, bet Igaunijā tas ir sagaidāms nākamā gada pirmajā pusē.