SKIP TO CONTENT
MODEĻI - Citroën prezentē transformatīvo C3 Aircross

Citroën atklāj jauno C3 Aircross

 

Leģendārais franču autobūves uzņēmums Citroën ir atklājis savu jaunāko meistardarbu, kas radīts, lai sāktu revolūciju elektromobiļu tirgū. Tas ir pilnīgi jaunais, inovatīvais Citroën ë-C3. Šis modelis ar pilnu uzlādi varēs nobraukt līdz 320 km, un tā zemā sākuma cena deviņās Eiropas valstīs būs sākot no 23 300 eiro, kas ir apliecinājums Citroën apņēmībai pilnībā elektrisko mobilitāti padarīt pieejamu ikvienam. Precīza cena Latvijas tirgum tiks precizēta tuvāko mēnešu laikā.

 

Līdz ar šo Citroën ë-C3 lauž pieejamības normas Eiropas B segmenta elektromobiļu tirgū, piedāvājot revolucionāras komforta funkcijas, vieglu lietošanu, plašas funkcijas un izcilu cenas un kvalitātes attiecību. ë-C3 ir jaunākais papildinājums ārkārtīgi populārajā Citroën C3 sērijā, kas kopš tās ieviešanas 2002. gadā ir pārdota vairāk nekā 5,6 miljonos vienībās.

 

 

 

 

Ģimenes krosovers ar vietu 7 braucējiem

 

Ar 4,39 m garumu un 2,67 m riteņu bāzi C3 Aircross piedāvā 5 sēdvietu versiju ar rekordplašu telpu otrajā rindā un 460 litru ietilpīgu bagāžas nodalījumu. Klientiem, kuri vēlas vēl lielāku daudzpusību, C3 Aircross ir pieejams arī 7 sēdvietu versijā, kas tāda ir pirmā šajā segmentā. C3 Aircross šajā versijā ar tādām pašām proporcijām piedāvā pārsteidzošu lietošanas elastību, vienlaikus saglabājot kompaktumu un manevrētspēju.

 

2,67 m riteņu bāze, kas ir garākā šajā kategorijā, ļāvusi radīt iepriekš neredzēti platas aizmugurējās durvis, kas nodrošina ērtu piekļuvi otrajai rindai 5 sēdvietu versijā un trešajai rindai 7 sēdvietu versijā. Trešā rindas sēdvietas ir aprīkota tāpat kā pārējās – ar galvas balstiem, roku balstiem, glāžu turētājiem, USB pieslēgvietu, pietiekami plašu vietu kājām un gaisa kondicionētāju.

 

Jaunā modeļa virsbūve pauž krosovera stila spēku un jaudu. Jaunais tēls un stāja ir pārliecinošāka, muskuļotāka un robustāka – ar vertikālāku dizainu un asākiem leņķiem. Taisnais jumts un 1,66 m augstums garantē ērtu sēdēšanu visiem pasažieriem.

 

"Jau pašā projekta sākumā mūsu doma bija nostiprināt C3 Aircross pozīcijas krosoveru pasaulē. Mēs izvēlējāmies robustu un pārliecinošu dizainu, kas tēlam piešķir vīrišķību un spēku. Ar vairāk nekā 20 cm klīrensu, augstāku sēdpozīciju un smalku gaismas spēli dizainā, pilnīgi jaunais C3 Aircross sper nākamo soli un kļūst par īstu krosoveru," saka Boriss Reinmollers, C3 Aircross dizaina projekta vadītājs.

 

 

Ar lielu pietāti pret komfortu

Citroën vienmēr ieklausās klientu vēlmēs saistībā ar komfortu, ietilpību un praktiskumu. Tāpēc pilnīgi jaunajā C3 Aircross ir īstenota C-Zen Lounge koncepcija ar projekcijas displeju un kompaktāku stūri, kā arī jauni Citroën Advanced Comfort® sēdekļi, kas pārveidoti optimālākam ķermeņa atbalstam. Sēdekļiem ir arī jauns virsējais slānis, kur iestrādāts par 10-15 mm vairāk augsta blīvuma polistirola putu. Tāpat sēdekļiem ir pārveidots sānu atbalsts, lai nodrošinātu braucējiem nepārspējamu komfortu neatkarīgi no ceļā pavadāmā laika.

 

Komfortu uzlabo Citroën Advanced Comfort® piekare ar progresīvi hidrauliskajiem amortizatoriem, kas pirmo reizi pieejama šim modelim un visām tā versijām.

 

Horizontālais priekšējais panelis, kur izveidotas Citroën raksturīgās vertikālās ventilācijas atveres, ir sadalīts divos līmeņos: tehniskie elementi augšā un viss, kas saistīts ar komfortu, apakšā. Šī zona ir pārklāta ar īpašu audumu un iestrādātām jaunām siltas gaismas zonām, kas salonā rada ļoti patīkamu noskaņu.

 

Mērinstrumentu panelis savienojumā starp paneli un vējstikla apakšējo daļu ir pirmais šāda veida risinājums ģimenes krosoveros. Tas ļāvis atteikties no dubultā displeja, un tagad nepieciešamo informāciju vadītājs iegūst, nenovēršot skatienu no ceļa.

 

Pilnībā jaunā C3 Aircross aprīkojuma versijā You ir integrēts viedtālruņa turētājs. Autovadītājs var automātiski palaist speciālu lietotni, izmantojot NFC bezvadu tehnoloģiju. Tāpat autovadītāja rīcībā ir īsceļi uz pakalpojumiem viņa viedtālrunī, ko var kontrolēt ar balss vadības funkciju. Šādā veidā var piekļūt radio, mūzikas krātuvei un navigācijas sistēmai. Savukārt vadības ierīces uz stūres ļauj vadīt dažādas sistēmas, turot rokas uz stūres, bet ar Home pogu var viegli atgriezties lietotnes sākumlapā.

 

C3 Aircross Max aprīkojuma versija piedāvā 10,25" informācijas un izklaides sistēmas ekrānu, kas ir nedaudz pagriezts uz vadītāja pusi. Tajā izmantota no viedtālruņiem pārņemta logrīku arhitektūra. Virtuālie īsceļi nodrošina piekļuvi galvenajām navigācijas, tālruņa, radio, lietotņu un multivides funkcijām.

 

Bezvadu Wi-Fi nodrošina viedtālruņa ekrāna spoguļošanu un saderību ar Apple CarPlay™ un Android Auto™. Braucienu patīkamāku var vērst arī divas USB-C pieslēgvietas priekšpusē un vēl divas otrajā rindā. 15 W uzlādes paliktnis ir integrēts speciālā glabāšanas vietā viduskonsolē.

Plaša spektra dzinēju pieejamība

Pilnībā jaunais C3 Aircross ir balstīts uz Smart Car platformas, kas ļauj modeļiem uzstādīt dažādus iekšdedzes, hibrīda un elektrodzinējus. Līdzās tradicionālam iekšdedzes dzinējam C3 Aircross pirmo reizi piedāvā arī hibrīda versiju – šis dzinējs ir gan lieliski piemērots šim virsbūves tipam, gan pietuvina lietotāju braukšanas pieredzi elektrifikācijai. Un, lai panāktu vēl lielāku progresu, pilnīgi jaunais C3 Aircross pirmo reizi būs pieejams arī 100% elektriskā versijā.

 

Jaunais modelis piedāvā divu veidu elektrodzinējus: 136 ZS Hybrid 48 V elektrodzinēju un pilnībā elektrisku piedziņu. Elektriskā versija ar autonomiju virs 300 km (gaida WLTP vērtības apstiprinājumu) ievērojami atvieglo ikdienas dzīvi. Pirmkārt, no 20 līdz 80% to var uzlādēt vien 26 minūšu laikā, un otrkārt, tai ir ë-Routes lietotne jeb braucienu plānotājs, kas reāllaikā pielāgojas visu veidu izmaiņām maršrutā. 2025. gadā būs pieejama vēl viena elektriskā versija, kā autonomija pārsniegs 400 km.

 

Elektrisko versiju, kas ir ideāli piemērota ģimenes braukšanas paradumiem, darbina 83 kW / 113 ZS dzinējs apvienojumā ar 44 kWh LFP (litija dzelzs fosfāta) akumulatoru. Šo tehnoloģiju var uzskatīt par perfektu kompromisu starp nepieciešamo veiktspēju un ļoti pieņemamu cenu. Dzinējs un pilnībā automātiskā pārnesumkārba nodrošina vienmērīgu paātrinājumu ar tūlītēji pieejamu griezes momentu un maksimālo ātrumu 145 km/h.

 

Hibrīda versija, kas arī atbilst visām šī segmenta klientu vajadzībām, samazina gan degvielas patēriņu, gan izmešu daudzumu, tādējādi tā ir izdevīga gan makam, gan draudzīga planētai. Pastāvīgo magnētu sinhronais e-dzinējs palīdz iekšdedzes dzinējam taupīt degvielu, ļaujot 100% elektriski veikt gandrīz 50% no pilsētvidē braucamā laika, un papildus tam akumulators uzlādējas ātruma samazināšanas fāzēs. Tā rezultātā hibrīda CO2 emisijas ir samazinātas līdz 121 g/km.

 

Līdztekus šim elektrodzinējam Citroën piedāvā C3 Aircross ar 75 kW / 100 ZS benzīna turbodzinēju. Šis 3-cilindru PureTech Turbo dzinējs ir savienots ar 6-pakāpju manuālo pārnesumkārbu un atbilst Euro7 standartam. Šī versija būs pieejama par konkurētspējīgāko cenu tirgū.

 

Autovadītāja atbalsta sistēmu piedāvājumā ietilpst tādas tehnoloģijas kā automātiskā avārijas bremzēšanas sistēma, vadītāja modrības uzraudzības sistēma, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, automātiskas darbības tālās gaismas, kustības joslas noturēšanas palīgsistēma un vēl daudzas citas sistēmas.

 

Jaunais modelis tiks ražots Slovākijā, Trnavas rūpnīcā. Tas ir pirmais B-SUV Eiropas tirgū, kas 100% elektriskajā versijā tiek piedāvāts par cenu līdz 30 000 eiro, bet PureTech Turbo 100 MT6 iekšdedzes dzinēja versijā – zem 20 000 eiro.

Priekšējā paneļa centrā atrodas ieslīpi pavērsts krāsains 10,25” multivides ekrāns, kas piedāvā virkni ērtu un noderīgu funkciju. Šī integrācija nodrošina optimālu drošību un komfortu vadītājam, uzsverot Citroën apņemšanos padarīt braukšanu par patīkamu un no stresa brīvu piedzīvojumu.

 

Papildu ērtībai ë-C3 ir aprīkots arī ar e-Routes lietotni, kas nodrošina piekļuvi tiešsaistes informācijai par uzlādes punktu tīklu un efektīviem maršruta plānošanas risinājumiem. Savukārt modulārais aizmugurējais sēdeklis ar 60/40 proporcijā dalīto atzveltni un bagāžas nodalījums ar 310 litru tilpumu nodrošina pārdomātus uzglabāšanas un transportēšanas risinājumus.

 

Lai gan Citroën uzskata, ka jaunais ë-C3 jau pats par sevi ieviesīs būtiskas korekcijas Eiropā izstrādāto un ražoto B segmenta hečbeku tirgū, labas ziņas ir arī tiem automobiļu pircējiem, kuri meklē pilnībā elektrisku auto par vēl zemāku cenu. Proti, ap 2025. gadu 320 km autonomijas versijai pievienosies ë-C3 ar 200 km autonomiju, un šāds Citroën ë-C3 būs pieejams jau par 19 990 eiro.

 

ë-C3 inovatīvā dizaina pamatā ir jaunā korporatīvā identitāte, kas debitē tieši šajā modelī. Unikālā dizaina filozofija, kas pirmo reizi bija redzama 2022. gadā prezentētajā Citroën Oli konceptā, apliecina zīmola apņemšanos radīt oriģinālus un inovatīvus augstas kvalitātes automobiļus. Modelis ir pieejams 5 dažādās augstas kvalitātes krāsās un var tikt aprīkots ar 16 līdz 17” metāla vai vieglmetāla diskiem ar dimanta griezumu.

 

Katram pircējam piemērotākā automobiļa izvēli atvieglos racionāli strukturētais modeļu piedāvājums, ko veido 2 labi aprīkotas ë-C3 versijas: You un Max.

 

Visbeidzot, ë-C3 tirdzniecības uzsākšana Eiropas tirgos ir nozīmīgs solis Citroën modeļu klāsta un zīmola vērtību nostiprināšanā. Pilnīgi jaunais un pilnībā elektriskais modelis, kas izstrādāts Parīzē un tiks ražots Slovākijā, pie dīleriem autosalonos nonāks 2024. gada otrajā ceturksnī vēl vairāk stiprinot Citroën pozīcijas nākotnes mobilitātes attīstībā.